5 pravila impresivnog dizajna bilborda
Bilbordi pored puta postoje više od jednog vijeka. A u SAD-u koji vole automobile, reklamiranje putem bilborda i dalje je važan – i efikasan – način da se dosegnu milioni automobilista. Ali ako ćete svoj teško stečeni novac uložiti u masivnu reklamu sa visokim rastom, želite da budete sigurni da će uspjeti. Kako osiguravate da vaš bilbord istovremeno privlači pažnju i bude efikasan? Čitajte dalje da biste naučili 5 pravila impresivnog dizajna bilborda.
Zašto je priča važna?
Jer ljudi su užasni u pamćenju činjenica, ali sjajni u pamćenju priča. Dizajn bilborda je vizuelni medij, što znači da je sledeći korak smišljanje kako tu priču ispričati kroz slike i tekst. Zaista ćete željeti da razmišljate strateški kada osmišljavate dizajn. Evo nekoliko ideja za početak:
- Jedan od tradicionalnih načina uticaja je korišćenje kratke i zabavne igre riječi koja će stvoriti smijeh ili čak kratke rime koja će pomoći da se vaša poruka zapamti.
- Slika takođe vrijedi 1000 reči, zar ne?
Velika dinamična slika može sve reći. U stvari, slika će vam pomoći da zadržite svoju poruku bolje nego samo upotrebom riječi. Samo se uvjerite da slika zaista utiče za 5 sekundi ili manje. Ovo možete testirati tako što ćete djeliti svoj dizajn i tražiti od prijatelja da ga pogledaju samo nekoliko sekundi. Ako se nasmeju, sjajno! Ako izgledaju zbunjeno, pokušajte ponovo.

1. Precizirajte svoju priču
Ako se vaš bilbord nalazi pored autoputa na kojem će ljudi (bukvalno) juriti, dizajn bez priče jednostavno neće ostati zapamćen. Da biste pronašli svoju priču, razmislite o jednoj stvari koju želite da ljudi primjete u vašem oglasu. Da li želite da pamte vašu veb adresu? Da li bi mogli da prepoznaju vaš brend sledeći put kada budu u supermarketu? Ili želite da se ljudi zaustave na sledećem izlazu po prženu piletinu? Koristite svoju ključnu poruku da biste pronašli priču. Na primer:
- www.novaoprema.ba će im omogućiti da riješe taj mučni problem koji imaju
- Vaš brend znači zabavu. I sreću. I super je privlačan, ljudi to vole.
- Vaš ukusni meni zadovoljiće njihove želje i držaće ih sitima sve do Beograda.
Primjetili ste obrazac? Da biste pronašli svoju priču, uzimate ključnu poruku i dajete joj značenje: ona može riješiti problem, izazvati emociju ili ispuniti potrebu (čak i onu za koju nisu znali da je imaju dok nisu videli vaš bilbord).
2. Neka bude kratko, slatko i sigurno!
Prosječni vozač će imati samo oko 5 do 10 sekundi da pregleda vaš dizajn bilborda, pročita bilo koji tekst i shvati poruku. Za tih 5 do 10 sekundi vozač bi takođe mogao da pogleda sa bilborda, na put i nazad na bilbord, u zavisnosti od intenziteta saobraćaja. To je još manje vremena za gledanje vašeg oglasa! Dakle, jedno od najvažnijih pravila koje treba poštovati biće da vaša poruka bude kratka. Veoma kratka! Osmislite kampanju sa najviše 7 riječi ili manje.
Nakon početne poruke možete razmotriti sve druge relevantne informacije. Treba da navedete broj telefona? Da li postoji logotip? Šta kažete na lokaciju ili broj izlaza sa autoputa za privlačenje automobilista na mesto događaja? Samo pripazite da date najvažnije informacije prioritetima kako vaš bilbord ne bi bio pretrpan ili nečitljiv.


3. Budite glasni
Font što veće veličine! Potrudite se da je tekst u vašem dizajnu odštampan čistim, podebljanim fontom kako biste osigurali najbolju čitljivost. Takođe, što je font veći, vozač ima više vremena da pročita i razume vašu poruku na daljinu. Zato GO BIG!
4. Budite šareni
Koristite svJetle boje ili podebljanu sliku u svom dizajnu da biste bez napora privukli pogled na svoj bilbord. Kontrastne boje u dizajnu takođe će stvoriti još veći uticaj koji će pomoći da se poboljša zadržavanje pogleda na vašim porukama.
Ali da bi vaša slika bila efikasna, željećete da pozadina bude jednostavna kako biste bili sigurni da se u prvom planu ne bori za pažnju. I držite se jedne velike slike ili fotografije. Ta jedna dinamična slika će stvoriti mnogo više vizuelnog efekta nego pregršt slika koje zauzimaju samo četvrtinu rasporeda.


5. Lokacija vašeg dizajna
Ako otkrijete da vam još uvijek treba zabavna priča za bilbord, razmislite o lokaciji na kojoj će biti prikazan vaš dizajn i iskoristite to okruženje za pametnu poruku..